Virtuální Ďolíček má nové stránky
redakceOd dnešního dne v novém.
Jak jste si už všichni určitě všimli, Virtuální Ďolíček se dnes převlékl do nového, modernějšího hávu. Nejzásadnější a na první pohled jasnou obměnou je změna dominantní barvy stránek. "Stránka celkově působí vzdušněji, čistěji, z uživatelského hlediska se na ní lépe orientuje. Z hlediska přístupnosti má lepší kontrast," vysvětlil hlavní důvody změny grafik Filip Mareš. "Nikdo ještě nevymyslel pro internetové stránky přístupné pro široké publikum včetně čtenářů s vadou zraku, lepší pozadí, než je bílá barva," dodal Mareš.Virtuální Ďolíček na své dvacáté výročí existence nezměnil pouze svoji barvu. Důležitý progres zaznamenal i ve funkcionalitě, například stránky Bohemky konečně mají verzi přizpůsobenou mobilním telefonům. "Za poslední rok jsme opět zaznamenali nárůst návštěvníků, kteří přicházejí na naše stránky přes své chytré telefony. Jsem rád, že jim můžeme konečně nabídnout větší komfort při prohlížení a hledání informací," řekl tiskový mluvčí Tomáš Mutinský. "V současné době se jedná přibližně o pětatřicet procent všech návštěvníků, dalších pět procent chodí na Virtuální Ďolíček přes tablety. Jedná se tak o velký počet našich fanoušků," přiblížil procentuální rozdělení Mutinský.
"Web je zmodernizován nejen v prezentační vrstvě, ale i v části, kterou běžný uživatel nevidí. Serverový kód využívá nejmodernější technologie a nové internetové standardy. To nám například umožnilo zjednodušit proces přihlašování na stránky, čtenáři si mohou svůj účet propojit s účtem Google nebo Facebook a přihlašovat se přes tyto služby. Stále více využíváme i cloudové technologie, například vyhledávání na stránkách využívá technologii Azure Search," vysvětlil Antonín Jelínek, dlouholetý webmaster a zakladatel Virtuálního Ďolíčku.
"Na stránkách jsme si hráli s detaily. A další novinky máme připravené a budeme spouštět postupně," prozradil Mutinský. Větší důraz je kladen na reklamu vlastních produktů. Své místo má multimediální zóna, nejaktuálnější videa z klubové televize Bohemka TV jsou přehledně na hlavní stránce, v nejbližší době dojde k propojení s novým e-shopem, stále se pracuje na zlepšení agregace sociálních sítí a prostor na hlavní stránce Virtuálního Ďolíčku mají tzv. selfpromo bannery. "Chtěli jsme nabídnout lepší prostor i partnerům klubu, neboť si vážíme jejich podpory a spolupráce. Nyní mají určitě přehlednější stránku. Progres zaznamenala i stránka s informacemi o vstupenkách a permanentkách. Věříme, že se na ní nyní fanoušci lépe zorientují," upřesnil další změny Tomáš Mutinský.
"Kromě jasně viditelných změn na Virtuálním Ďolíčku spouštíme na pozadí též veřejně přísptupné REST API, přes které je možné získávat potřebná data například pro mobilní aplikace. Od této funkce si do budoucna slibujeme snadné propojení Virtuálního Ďolíčku s aplikacemi nezávislých vývojářů, ať už půjde o aplikace pro smartphony, chytré televize nebo rozvíjející se segment tzv. Internet of Things," dodal Antonín Jelínek. Zájemci o využití API Virtuálního Ďolíčku se mohou obrátit na kontaktní email klubu pro bližší informace.